1 ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti
zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
predávajúcim, ktorým je internetový obchod www.ateliermyru.sk a jeho
prevádzkovateľom je spoločnosť TEXTREND, s.r.o., Zlatá Baňa 164, 08252, IČO:
36509795, DIČ: 2022072536, IBAN: SK13 0900 0000 0050 6638 4847, zapísaná
v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro. Vložka č. 16661/P
(ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim („ďalej len „kupujúci“), ktorého
predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho.
1.2. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právny poriadkom
Slovenskej republiky. V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa
vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Z. z.,
občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa, zákonom
č. 102/2014, o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb, zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, všetky v platnom znení.
V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ riadia sa vzťahy neupravené týmito
obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. v platnom znení.
1.3. Predávajúci zverejňuje tovar, ktorý ponúka kupujúcemu a umožňuje mu daný
tovar objednávať prostredníctvom aplikácie na internetovej adrese: www.ateliermyru.sk. Kupujúci uskutočnením objednávky prehlasuje, že si všeobecné obchodné podmienky
prečítal, porozumel ich obsahu aj podmienkam, a že s nimi súhlasí.
1.4. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V
prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si
dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia
kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.5. Farebné zobrazenie tovaru na monitore, či inom zobrazovacom zariadení
nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom tak, ako ich bude kupujúci
vnímať v skutočnosti.
2. PRIJATIE, VYBAVENIE OBJEDNÁVKY A KÚPNA
ZMLUVA
2.1. Tovar, ktorý je uvedený v katalógu elektronického obchodu si kupujúci objednáva postupom uvedeným na stránke predávajúceho.
2.2. Odoslanie objednávky nie je podmienené registráciou zákazníka v databáze
prevádzkovateľa internetového obchodu.
2.3. Po zaslaní objednávky bude kupujúcemu zaslaný informačný email s
predmetom "Zaevidovanie objednávky", ktorý potvrdí zaradenie
objednávky na spracovanie. Na uvedenú e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v
prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky. V tejto
fáze nevzniká kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim a ani nie je
zatiaľ potvrdená objednávka. Predávajúci potvrdí objednávku zákazníkovi až
následným potvrdzujúcim emailom, kde bude uvedená celková cena objednaného
tovaru spolu s termínom dodania a ďalšie náležitosti, ktoré stanovujú právne
predpisy Slovenskej republiky. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim
je uzatvorená v momente e-mailového potvrdenia objednávky, ktoré zasiela
predávajúci kupujúcemu.
2.4. Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované ako návrh zmluvy zo
strany kupujúceho a sú záväzné.
2.5. V prípade zistenia vyššej ceny za tovar, ako bola uvedená v katalógu
elektronického obchodu, má prevádzkovateľ internetového obchodu povinnosť
vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred
potvrdením objednávky. Kupujúci má v tomto prípade právo od zmluvy odstúpiť.
Udelením súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením objednávky zo
strany prevádzkovateľa internetového obchodu sa zmluvný vzťah považuje za
uzavretý v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka.
2.6. V prípade, že si kupujúci po mailovom potvrdení objednávky neprevezme
tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci si
vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody a to vo výške
skutočných nákladov, ktoré mu vznikli s neúspešným doručením objednávky.
2.7. Povinné údaje na objednávke:
2.7.1. Objednávka od fyzickej osoby – súkromnej osoby:
- meno a priezvisko kupujúceho
- názov produktu/ov (podľa
informácií na stránkach elektronického obchodu)
- množstvo
- telefón a e-mail kupujúceho
- vybraný spôsob platby a doručenia
tovaru
- adresu pre doručenie tovaru
2.7.2. Objednávka od právnickej osoby – firmy:
- názov firmy
- sídlo firmy (zapísané v obchodnom
registri)
- IČO a IČ DPH, ak je registrovaný
ako platca DPH a prevádzkuje podnikateľskú činnosť
- meno a priezvisko človeka
zodpovedného za objednávku
- názov produktu/produktov (podľa
informácií na stránkach elektronického obchodu)
- množstvo
- telefón a e-mail kupujúceho
- vybraný spôsob platby a doručenia
tovaru
- adresu pre doručenie tovaru
3. PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO
3.1. Predávajúci je povinný po uzatvorení kúpnej zmluvy:
· dodať tovar kupujúcemu v dohodnutom množstve a termíne, riadne ho zabaliť a pripraviť na prepravu takým spôsobom, aby bola zabezpečená jeho neporušenosť,
· odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR.
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci má právo stornovať objednávku v prípade nedostupnosti tovaru, vypredania zásob, alebo z dôvodu zmeny cien a preto nie je predávajúci schopný dodať tovar kupujúcemu, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný e-mailom. V prípade už zrealizovanej úhrady kúpnej ceny zo strany kupujúceho alebo jej časti mu budú tieto finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní odo dňa storna objednávky na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
4. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO
4.1. Kupujúci je povinný:
·
prevziať objednaný tovar,
ktorý podlieha platnej kúpnej zmluve,
·
zaplatiť predávajúcemu
dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti a v prípade, ak
ide o tovar, ku ktorému prináleží aj úhrada za prepravu, uhradiť aj túto
cenu vrátane prepravných nákladov,
·
potvrdiť prevzatie tovaru
svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne
a na mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní
objednávky.
4.3. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu na zakúpený tovar podľa platných
právnych predpisov SR.
5. DODACIE
PODMIENKY
5.1. Predávajúci je povinný dodať tovar podľa podmienok dohodnutých
v kúpnej zmluve. Ak sa v kúpnej zmluve nedohodlo inak, predávajúci sa
zaväzuje dodať tovar do 30 dní od emailového potvrdenia objednávky zákazníkovi.
Ak prevádzkovateľ nesplnil svoj záväzok dodať tovar v tejto lehote,
kupujúci ho má právo vyzvať, aby dodal tovar v dodatočnej primeranej lehote. Ak
predávajúci nedodá tovar ani v tejto lehote, kupujúci je oprávnený od zmluvy
odstúpiť.
5.2. Pri dodaní tovaru je zákazník povinný vizuálne skontrolovať mechanickú
neporušenosť balíka za prítomnosti prepravnej spoločnosti. V prípade
poškodenia balíka ho za prítomnosti prepravnej spoločnosti otvorí
a skontroluje jej obsah. Ak je obsah poškodený, kupujúci nepodpíše
prevzatie zásielky a spíše reklamáciu s doručovateľom zásielky
a neodkladne o tom o tom predávajúceho.
5.3. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí zásielky tovar doma vybaliť a
zistiť či nie je mechanicky poškodený. V prípade mechanického poškodenia sa
zaväzuje bezodkladne o tom informovať predajcu, ktorý s ním dohodne ďalší
postup. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia bude možné uznať len ak
kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od
dopravcu.
5.4. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu na dohodnutom
mieste.
5.5. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote
uvedenej v kúpnej zmluve, alebo v lehote uvedenej v čl. 5, ods.
5.1. odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už
zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej
zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho, ktorý je určený kupujúcim.
6. DRUHY DOPRAVY
6.1. V ponuke predávajúceho je doprava tovaru zabezpečovaná prostredníctvom spoločnosti:
· Slovenská pošta, a.s.
7. PLATOBNÉ PODMIENKY
7.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v
kúpnej zmluve.
7.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar
v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
7.3. V prípade, ak kupujúci platí aj prepravu, cena za túto službu je
uvedená v objednávke osobitne. Taktiež je uvedená súhrnná výsledná cena za
tovar.
7.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar
dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a
požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR a
týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
7.5. Všetky ceny a spôsoby úhrady sú uvedené na stránke internetového
obchodu, sú riadne vyznačené v objednávke a sú v súlade so
zákonom SR. Úhrady môžu byť zrealizované nasledujúcimi spôsobmi:
- PLATBA VOPRED – BEZHOTOVOSTNÝ BANKOVÝ PREVOD:
pri výbere tohto spôsobu úhrady obdrží kupujúci zálohovú faktúru. Po
obdržaní platby na bankový účet predávajúceho bude tovar do piatich
pracovných dní expedovaný kupujúcemu.
- DOBIERKA: kupujúci zaplatí za tovar priamo
prepravcovi pri preberaní zásielky platobnou kartou alebo v hotovosti
7.6. PLATBA PROSTREDNÍCTVOM PLATOBNEJ BRÁNY spôsobmi uvedenými na stránke predávajúceho
7.7. Po zakúpení tovaru vystaví predávajúci kupujúcemu faktúru
v tlačenej, resp. elektronickej podobe.
7.8. Elektronická faktúra
7.8.1. Kupujúci týmto vyjadruje svoj súhlas zmysle zákona č. 222/2004 Z.z. o
dani z pridanej hodnoty s tým, aby mu Predávajúci fakturoval poskytnuté služby
faktúrou vyhotovenou aj v elektronickej forme (ďalej ako elektronická faktúra
alebo E-faktúra).
7.8.2. Kupujúci berie na vedomie, že elektronická faktúra je plnohodnotnou
náhradou faktúry v listinnej forme a že predávajúci bude kupujúcemu posielať
faktúry aj v elektronickej forme. Kupujúci taktiež berie na vedomie, že faktúra
v elektronickej forme nebude podpísaná zaručeným elektronickým podpisom.
7.8.3. Elektronická faktúra je zmysle zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej
hodnoty daňovým dokladom.
7.8.4. Vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu faktúr vyhotovených v
elektronickej forme je zaručená tým, že bude vyhotovená vo formáte PDF.
7.8.5. Predávajúci bude elektronickú faktúru doručovať Kupujúcemu listinnou
formou alebo elektronickou poštou výlučne z mailovej adresy
Predávajúceho: [email protected] a to na e-mailovú
adresu kupujúceho, ktorú tento poskytol predávajúcemu. Doručenie elektronickej
faktúry na e-mailovú adresu kupujúceho sa považuje za predloženie a doručenie
faktúry za poskytnuté služby kupujúcemu. V prípade, ak kupujúcemu bude doručená
faktúru z inej e-mailovej adresy, ako je uvedená v tomto bode, zaväzuje sa o
tomto e-maile bezodkladne informovať predávajúceho.
7.8.6. Kupujúci týmto vyhlasuje, že má výlučný prístup k e-mailovej adrese
poskytnutej predávajúcemu. Kupujúci ďalej vyhlasuje, že si je vedomý
skutočnosti, že údaje jemu sprístupnené v elektronickej faktúre doručenej na
jeho e-mailovú adresu v zmysle týchto podmienok, sú predmetom obchodného
tajomstva , a že je povinný toto obchodné tajomstvo zachovávať. Predávajúci
nezodpovedá za porušenie obchodného tajomstva, ak k porušeniu došlo v dôsledku
jeho úniku z poštovej schránky priradenej k e-mailovej adrese kupujúceho, alebo
v dôsledku úniku z internetovej aplikácie kupujúceho.
7.8.7. Kupujúci je povinný vopred písomne oznámiť predávajúcemu akúkoľvek
zmenu, ktorá by mohla mať vplyv na doručovanie elektronických faktúr podľa
týchto podmienok, najmä zmenu e-mailovej adresy, pod., v opačnom prípade zodpovedá
za škody, ktoré nenahlásením vzniknú predávajúcemu i kupujúcemu.
7.8.8. Predávajúci nezodpovedá za poškodenie údajov alebo neúplné údaje, kde
poškodenie alebo neúplnosť údajov boli spôsobené poruchou na komunikačnej trase
pri použití internetu. Predávajúci nezodpovedá za škody vzniknuté z dôvodu
nekvalitného pripojenia Kupujúceho do siete internet, z dôvodu porúch
vzniknutých na komunikačnej trase k Kupujúcemu, alebo v dôsledku akejkoľvek
inej nemožnosti kupujúceho naviazať príslušné spojenie alebo prístup k
internetu.
7.8.9. V prípade pochybností sa elektronická faktúra považuje za doručenú
uplynutím troch pracovných dní odo dňa preukázateľného odoslania elektronickej
faktúry kupujúcemu predávajúcim prostredníctvom elektronickej pošty na
e-mailovú adresu. Kupujúci sa zaväzuje bez zbytočného odkladu oznámiť
Predávajúcemu, ak mu faktúra nebola doručená. V prípade nesplnenia tejto
oznamovacej povinnosti kupujúcim nie je predávajúci povinný preukazovať
odoslanie tejto faktúry a táto sa považuje za preukázateľne doručenú.
8. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD
NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
8.1 Po prevzatí tovaru a úhrade celej kúpnej ceny za tovar prechádza
vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.
8.2 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza z predávajúceho na
kupujúceho v čase, keď kupujúci, alebo ním splnomocnená osoba prevezme tovar od
predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar.
9.
PRÁVA A POVINNOSTI PRI
STORNOVANÍ OBJEDNÁVKY A ZMENÁCH KÚPNEJ ZMLUVY
9.1. Kupujúci má právo jednostranne stornovať objednávku a to iba v prípade,
že mu ešte nebola oznámená a/alebo doručená akceptácia objednávky, a teda kúpna
zmluva nenadobudla platnosť. Objednávku je možné stornovať telefonicky alebo
písomnou formou ( e-mailom alebo poštou. Potvrdenie stornovania objednávky oznámi
predávajúci kupujúcemu telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo
poštou).
9.2. Kupujúci má právo jednostranne stornovať objednávku, a to aj akceptovanú
predávajúcim, v prípade nedodania objednaného tovaru predávajúcim v lehote do
14 dní od lehoty uvedenej v záväznej akceptácii objednávky. V prípade, že
kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, je predávajúci povinný
vrátiť túto sumu v lehote 15 kalendárnych dní od stornovania objednávky resp.
kúpnej zmluvy, a to bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim
písomnou formou (e-mailom alebo poštou).
9.3. Kupujúci má právo podať predávajúcemu návrh na zmenu alebo storno
objednávky aj v prípade, že kúpna zmluva nadobudla platnosť akceptáciou zo
strany predávajúceho a to len v prípade, že predmet kúpnej zmluvy nebol ešte
predávajúcim fakturovaný alebo expedovaný. Zmenu objednávky je možné podať
telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou). Akceptáciu alebo
zamietnutie návrhu na zmenu alebo storno objednávky v prípade, že kúpna zmluva
nadobudla platnosť, oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou (e-mailom
alebo poštou) alebo telefonicky.
9.4. Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku, ktorú nie je možné
záväzne akceptovať z dôvodu nesprávne uvedených údajov na objednávke, a to
najmä chybne uvedený email alebo telefónne číslo kupujúceho.
9.5. Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku, a to aj akceptovanú
v prípade, že údaje uvedené kupujúcim v objednávke sa javia ako zrejme
nesprávne alebo nepravdivé alebo v prípade, že nie je možné oznámiť alebo
odoslať kupujúcemu záväznú akceptáciu objednávky.
9.6. Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku v prípade, že nie je možné skontaktovať sa s kupujúcim e-mailom alebo telefonicky.
10. ODSTÚPENIE KUPUJÚCEHO OD KÚPNEJ ZMLUVY
10.1. Kupujúci má právo odstúpiť
od kúpnej zmluvy na základe ustanovenia § 12 ods.1 zákona č.10/20 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru v znení neskorších predpisov (ďalej len Zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru).
10.2. Kupujúci je oprávnený
odstúpiť od kúpnej zmluvy a vrátiť tovar v lehote 14 pracovných dní od
prevzatia tovaru podľa Dodacích podmienok týchto všeobecných obchodných
podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z.
z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení
neskorších predpisov (ďalej len Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom
predaji).
10.3. Kupujúci odoslaním
objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje
informačné povinnosti podľa ust. § 10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.
10.4. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci
urobiť písomnou formou na e-mail predávajúceho (prípadne poštou).
10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú
špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je
povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie,
návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale, a to
osobne alebo vo forme poistenej zásielky.
10.6. V prípade, že kupujúci
odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza
sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v
záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť v lehote 14 pracovných dní od
doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu
bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim písomnou formou
e-mailom (poštou)..
10.7. Predávajúci vráti pri
platnom odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu vrátane obvyklých prepravných
nákladov. Náklady na vrátenie tovaru neznáša kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne nezodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a zároveň bol vadný. Za tovar
plne zodpovedajúci kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo
podobnej charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej
stránke predávajúceho.
10.8. V prípade, že kupujúci
nesplní niektorú z povinností uvedených v tomto odseku Všeobecných obchodných
podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie
je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov,
spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
11. REKLAMAČNÉ
A ZÁRUČNÉ PODMIENKY
11.1. Reklamovať je možné iba
tovar zakúpený na internetových stránkach elektronického obchodu predávajúceho
na stránke www.ateliermyru.sk, ktorý vykazuje nedostatky, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci a vzťahuje sa naň záruka.
11.2. Kupujúci je povinný dodaný
tovar prezrieť a skontrolovať kvalitu a funkčnosť dodaného tovaru čo najskôr po
jeho dodaní a prevzatí vrátane úplnosti dodávky. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z nedostatkov zistených pri tejto kontrole len keď preukáže, že
tovar mal tieto nedostatky už v čase prevzatia tovaru.
11.3. Ak tovar vykazuje nedostatky, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu na e-mailovej adrese predávajúceho [email protected], ktorý nájde aj v e-obchode predávajúceho v položke kontakty pod "pošlite nám správu" .
11.4. Reklamačné konanie na
tovar, ktorý je objektívne možné doručiť predávajúcemu, začína dňom, kedy
kupujúci splní nasledujúce podmienky:
- doručenie reklamácie predávajúcemu a to e-mailom, prípadne poštou.
- doručenie reklamovaného tovaru
vrátane príslušenstva. Reklamovaný tovar je nutné doručiť na vlastné náklady
do sídla predávajúceho alebo na inú adresu, ktorú určí predávajúci
a to poštou, prípadne po dohovore osobne.
11.5. Predávajúci vydá v deň
začatia reklamačného konania kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie vo vhodnej
forme určenej predávajúcim, kde je povinný uviesť nedostatky tovaru a deň začatia reklamačného konania. Tento doklad slúži kupujúcemu ako doklad k
opätovnému vyzdvihnutiu reklamovaného tovaru.
11.6. Kupujúci nemá právo
uplatniť záruku na nedostatky, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania
zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých
bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
11.7. Ak ide o chybu, ktorú možno
odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená.
Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia chyby požadovať výmenu vecí, alebo ak sa chyba týka len
súčasti veci, výmenu súčasti, ak s tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby.
11.8. Ak ide o vadu, ktorú
nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec
bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak
však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší
počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci
právo na primeranú zľavu z ceny veci.
11.9. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim
zaniká:
- nezaslaním
reklamačného formulára e-mailom, prípadne poštou
- nezaslaním tovaru a kópie
dokladu o kúpe
- neoznámením zjavných nedostatkov
pri prevzatí tovaru.
- uplynutím záručnej doby tovaru.
- mechanickým poškodením tovaru
spôsobeným kupujúcim.
- používaním tovaru v podmienkach,
ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi
prirodzenému prostrediu.
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou,
alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
- poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými
a/alebo nepredvídateľnými udalosťami.
- neodborným zásahom, poškodením pri
doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou
alebo iným zásahom vyššej moci.
- zásahom do tovaru k tomu
neoprávnenej osoby.
11.10. Predávajúci vybaví reklamáciu v termíne do 30 dní od
začatia reklamačného konania, o čom vydá kupujúcemu písomný doklad.
11.11. Alternatívne riešenie sporov on-line
(RSO)
Vážení zákazníci, v súvislosti s nariadením Európskej komisie Vás chceme informovať o Vašich právach a nárokoch, ktoré si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on- line riešenia sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj nároky predajcu voči spotrebiteľovi môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
12.1.Predávajúci si vyhradzuje
právo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek bez predchádzajúceho
upozornenia, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej
legislatívy. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných
obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
12.2. Do doby prechodu
vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má výrobky a služby v
držbe má kupujúci všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný výrobky a
služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za
každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.
12.3. Na vzťahy neupravené týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a
o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu
vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.
13.4. Tieto všeobecné obchodné
podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy a
kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa