Obchodné podmienky

1    ZÁKLADNÉ USTANOVENIA

1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je internetový obchod www.ateliermyru.sk a jeho prevádzkovateľom je spoločnosť TEXTREND, s.r.o., Zlatá Baňa 164, 08252, IČO: 36509795, DIČ: 2022072536, IBAN: SK13 0900 0000 0050 6638 4847, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro. Vložka č. 16661/P (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim („ďalej len „kupujúci“), ktorého predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

1.2. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právny poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Z. z., občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014, o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb, zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, všetky v platnom znení. V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. v platnom znení.

1.3. Predávajúci zverejňuje tovar, ktorý ponúka kupujúcemu a umožňuje mu daný tovar objednávať prostredníctvom aplikácie na internetovej adrese:  www.ateliermyru.sk.  Kupujúci uskutočnením objednávky prehlasuje, že si všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel ich obsahu aj podmienkam, a že s nimi súhlasí.

1.4. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.

1.5. Farebné zobrazenie tovaru na monitore, či inom zobrazovacom zariadení nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom tak, ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti.

2.    PRIJATIE, VYBAVENIE OBJEDNÁVKY A KÚPNA ZMLUVA

2.1. Tovar, ktorý je uvedený v katalógu elektronického obchodu si kupujúci objednáva postupom uvedeným na stránke predávajúceho.

2.2. Odoslanie objednávky nie je podmienené registráciou zákazníka v databáze prevádzkovateľa internetového obchodu.

2.3. Po zaslaní objednávky bude kupujúcemu zaslaný informačný email s predmetom "Zaevidovanie objednávky", ktorý potvrdí zaradenie objednávky na spracovanie. Na uvedenú e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky. V tejto fáze nevzniká kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim a ani nie je zatiaľ potvrdená objednávka. Predávajúci potvrdí objednávku zákazníkovi až následným potvrdzujúcim emailom, kde bude uvedená celková cena objednaného tovaru spolu s termínom dodania a ďalšie náležitosti, ktoré stanovujú právne predpisy Slovenskej republiky. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzatvorená v momente e-mailového potvrdenia objednávky, ktoré zasiela predávajúci kupujúcemu.

2.4. Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované ako návrh zmluvy zo strany kupujúceho a sú záväzné.

2.5. V prípade zistenia vyššej ceny za tovar, ako bola uvedená v katalógu elektronického obchodu, má prevádzkovateľ internetového obchodu povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Kupujúci má v tomto prípade právo od zmluvy odstúpiť. Udelením súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením objednávky zo strany prevádzkovateľa internetového obchodu sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka.

2.6. V prípade, že si kupujúci po mailovom potvrdení objednávky neprevezme tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody a to vo výške skutočných nákladov, ktoré mu vznikli s neúspešným doručením objednávky.

2.7. Povinné údaje na objednávke:

2.7.1.      Objednávka od fyzickej osoby – súkromnej osoby:

  • meno a priezvisko kupujúceho
  • názov produktu/ov (podľa informácií na stránkach elektronického obchodu)
  • množstvo
  • telefón a e-mail kupujúceho
  • vybraný spôsob platby a doručenia tovaru
  • adresu pre doručenie tovaru

2.7.2.      Objednávka od právnickej osoby – firmy:

  • názov firmy
  • sídlo firmy (zapísané v obchodnom registri)
  • IČO a IČ DPH, ak je registrovaný ako platca DPH a prevádzkuje podnikateľskú činnosť
  • meno a priezvisko človeka zodpovedného za objednávku
  • názov produktu/produktov (podľa informácií na stránkach elektronického obchodu)
  • množstvo
  • telefón a e-mail kupujúceho
  • vybraný spôsob platby a doručenia tovaru
  • adresu pre doručenie tovaru

3.   PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO

3.1. Predávajúci je povinný po uzatvorení kúpnej zmluvy:

·        dodať tovar kupujúcemu v dohodnutom množstve a termíne, riadne ho zabaliť a pripraviť na prepravu      takým  spôsobom, aby bola zabezpečená jeho neporušenosť,

·        odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR.

3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

3.3. Predávajúci má právo stornovať objednávku v prípade nedostupnosti tovaru, vypredania zásob, alebo z dôvodu zmeny cien  a preto nie je predávajúci schopný dodať tovar kupujúcemu, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný e-mailom.  V prípade už zrealizovanej  úhrady kúpnej ceny zo strany kupujúceho alebo jej časti mu budú tieto finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní odo dňa storna objednávky na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.

4.   PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO

4.1. Kupujúci je povinný:

·        prevziať objednaný tovar, ktorý podlieha platnej kúpnej zmluve,

·        zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti a v prípade, ak ide o tovar, ku ktorému prináleží aj úhrada za prepravu, uhradiť aj túto cenu vrátane prepravných nákladov,

·        potvrdiť prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby

4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a na mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

4.3. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu na zakúpený tovar podľa platných právnych predpisov SR.

5.   DODACIE  PODMIENKY

5.1. Predávajúci je povinný dodať tovar podľa podmienok dohodnutých v kúpnej zmluve. Ak sa v kúpnej zmluve nedohodlo inak, predávajúci sa zaväzuje dodať tovar do 30 dní od emailového potvrdenia objednávky zákazníkovi. Ak prevádzkovateľ nesplnil svoj záväzok dodať tovar v tejto lehote, kupujúci ho má právo vyzvať, aby dodal tovar v dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá tovar ani v tejto lehote, kupujúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť.

5.2. Pri dodaní tovaru je zákazník povinný vizuálne skontrolovať mechanickú neporušenosť balíka za prítomnosti prepravnej spoločnosti. V prípade poškodenia balíka ho za prítomnosti prepravnej spoločnosti otvorí a skontroluje jej obsah. Ak je obsah poškodený, kupujúci nepodpíše prevzatie zásielky a spíše reklamáciu s doručovateľom zásielky a neodkladne o tom o tom predávajúceho.

5.3. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí zásielky tovar doma vybaliť a zistiť či nie je mechanicky poškodený. V prípade mechanického poškodenia sa zaväzuje bezodkladne o tom informovať predajcu, ktorý s ním dohodne ďalší postup. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.

5.4. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu na dohodnutom mieste.

5.5. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v kúpnej zmluve, alebo v lehote uvedenej v čl. 5, ods. 5.1. odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho, ktorý je určený kupujúcim.

6.    DRUHY DOPRAVY

6.1.  V ponuke predávajúceho je doprava tovaru zabezpečovaná prostredníctvom spoločnosti:

·        Slovenská pošta, a.s.

7.    PLATOBNÉ PODMIENKY

7.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve.

7.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

7.3. V prípade, ak kupujúci platí aj prepravu, cena za túto službu je uvedená v objednávke osobitne. Taktiež je uvedená súhrnná výsledná cena za tovar.

7.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.

7.5. Všetky ceny a spôsoby úhrady sú uvedené na stránke internetového obchodu, sú riadne vyznačené v objednávke a sú v súlade so zákonom SR. Úhrady môžu byť zrealizované nasledujúcimi spôsobmi:

  • PLATBA VOPRED – BEZHOTOVOSTNÝ BANKOVÝ PREVOD: pri výbere tohto spôsobu úhrady obdrží kupujúci zálohovú faktúru. Po obdržaní platby na bankový účet predávajúceho bude tovar do piatich pracovných dní expedovaný kupujúcemu.
  • DOBIERKA: kupujúci zaplatí za tovar priamo prepravcovi pri preberaní zásielky platobnou kartou alebo v hotovosti

7.6. PLATBA PROSTREDNÍCTVOM PLATOBNEJ BRÁNY spôsobmi uvedenými na stránke predávajúceho

7.7. Po zakúpení tovaru vystaví predávajúci kupujúcemu faktúru v tlačenej, resp. elektronickej podobe.

7.8. Elektronická faktúra

7.8.1.    Kupujúci týmto vyjadruje svoj súhlas zmysle zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty s tým, aby mu Predávajúci fakturoval poskytnuté služby faktúrou vyhotovenou aj v elektronickej forme (ďalej ako elektronická faktúra alebo E-faktúra).

7.8.2.    Kupujúci berie na vedomie, že elektronická faktúra je plnohodnotnou náhradou faktúry v listinnej forme a že predávajúci bude kupujúcemu posielať faktúry aj v elektronickej forme. Kupujúci taktiež berie na vedomie, že faktúra v elektronickej forme nebude podpísaná zaručeným elektronickým podpisom. 

7.8.3.      Elektronická faktúra je zmysle zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty daňovým dokladom.

7.8.4.      Vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu faktúr vyhotovených v elektronickej forme je zaručená tým, že bude vyhotovená vo formáte PDF.

7.8.5.    Predávajúci bude elektronickú faktúru doručovať Kupujúcemu listinnou formou alebo elektronickou poštou výlučne z mailovej adresy Predávajúceho: [email protected]  a to na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú tento poskytol predávajúcemu. Doručenie elektronickej faktúry na e-mailovú adresu kupujúceho sa považuje za predloženie a doručenie faktúry za poskytnuté služby kupujúcemu. V prípade, ak kupujúcemu bude doručená faktúru z inej e-mailovej adresy, ako je uvedená v tomto bode, zaväzuje sa o tomto e-maile bezodkladne informovať predávajúceho.

7.8.6.    Kupujúci týmto vyhlasuje, že má výlučný prístup k e-mailovej adrese poskytnutej predávajúcemu. Kupujúci ďalej vyhlasuje, že si je vedomý skutočnosti, že údaje jemu sprístupnené v elektronickej faktúre doručenej na jeho e-mailovú adresu v zmysle týchto podmienok, sú predmetom obchodného tajomstva , a že je povinný toto obchodné tajomstvo zachovávať. Predávajúci nezodpovedá za porušenie obchodného tajomstva, ak k porušeniu došlo v dôsledku jeho úniku z poštovej schránky priradenej k e-mailovej adrese kupujúceho, alebo v dôsledku úniku z internetovej aplikácie kupujúceho.

7.8.7.      Kupujúci je povinný vopred písomne oznámiť predávajúcemu akúkoľvek zmenu, ktorá by mohla mať vplyv na doručovanie elektronických faktúr podľa týchto podmienok, najmä zmenu e-mailovej adresy, pod., v opačnom prípade zodpovedá za škody, ktoré nenahlásením vzniknú predávajúcemu i kupujúcemu.

7.8.8.     Predávajúci nezodpovedá za poškodenie údajov alebo neúplné údaje, kde poškodenie alebo neúplnosť údajov boli spôsobené poruchou na komunikačnej trase pri použití internetu. Predávajúci nezodpovedá za škody vzniknuté z dôvodu nekvalitného pripojenia Kupujúceho do siete internet, z dôvodu porúch vzniknutých na komunikačnej trase k Kupujúcemu, alebo v dôsledku akejkoľvek inej nemožnosti kupujúceho naviazať príslušné spojenie alebo prístup k internetu.

7.8.9.    V prípade pochybností sa elektronická faktúra považuje za doručenú uplynutím troch pracovných dní odo dňa preukázateľného odoslania elektronickej faktúry kupujúcemu predávajúcim prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovú adresu. Kupujúci sa zaväzuje bez zbytočného odkladu oznámiť Predávajúcemu, ak mu faktúra nebola doručená. V prípade nesplnenia tejto oznamovacej povinnosti kupujúcim nie je predávajúci povinný preukazovať odoslanie tejto faktúry a táto sa považuje za preukázateľne doručenú.

8.   NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE

8.1   Po prevzatí tovaru a úhrade celej kúpnej ceny za tovar prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.

8.2  Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho v čase, keď kupujúci, alebo ním splnomocnená osoba prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar.

9.   PRÁVA A POVINNOSTI PRI STORNOVANÍ OBJEDNÁVKY A ZMENÁCH KÚPNEJ ZMLUVY

9.1. Kupujúci má právo jednostranne stornovať objednávku a to iba v prípade, že mu ešte nebola oznámená a/alebo doručená akceptácia objednávky, a teda kúpna zmluva nenadobudla platnosť. Objednávku je možné stornovať telefonicky alebo písomnou formou ( e-mailom alebo poštou. Potvrdenie stornovania objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou).

9.2. Kupujúci má právo jednostranne stornovať objednávku, a to aj akceptovanú predávajúcim, v prípade nedodania objednaného tovaru predávajúcim v lehote do 14 dní od lehoty uvedenej v záväznej akceptácii objednávky. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, je predávajúci povinný vrátiť túto sumu v lehote 15 kalendárnych dní od stornovania objednávky resp. kúpnej zmluvy, a to bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim písomnou formou (e-mailom alebo poštou).

9.3. Kupujúci má právo podať predávajúcemu návrh na zmenu alebo storno objednávky aj v prípade, že kúpna zmluva nadobudla platnosť akceptáciou zo strany predávajúceho a to len v prípade, že predmet kúpnej zmluvy nebol ešte predávajúcim fakturovaný alebo expedovaný. Zmenu objednávky je možné podať telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou). Akceptáciu alebo zamietnutie návrhu na zmenu alebo storno objednávky v prípade, že kúpna zmluva nadobudla platnosť, oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou (e-mailom alebo poštou) alebo telefonicky.

9.4. Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku, ktorú nie je možné záväzne akceptovať z dôvodu nesprávne uvedených údajov na objednávke, a to najmä chybne uvedený email alebo telefónne číslo kupujúceho.

9.5. Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku, a to aj akceptovanú v prípade, že údaje uvedené kupujúcim v objednávke sa javia ako zrejme nesprávne alebo nepravdivé alebo v prípade, že nie je možné oznámiť alebo odoslať kupujúcemu záväznú akceptáciu objednávky.

9.6. Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku v prípade, že nie je možné skontaktovať sa s kupujúcim e-mailom alebo telefonicky.

10.   ODSTÚPENIE KUPUJÚCEHO OD KÚPNEJ ZMLUVY

10.1.   Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy na základe ustanovenia § 12 ods.1 zákona    č.10/20 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru v znení neskorších predpisov (ďalej len     Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru).

10.2.  Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a vrátiť tovar v lehote 14 pracovných dní od prevzatia tovaru podľa Dodacích podmienok týchto všeobecných obchodných podmienok        bez udania dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov (ďalej len            Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji).

10.3.  Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri                       zásielkovom predaji.

10.4.  Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou na e-mail predávajúceho (prípadne poštou).

10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie             najmä  číslo účtu alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu,                  záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale, a to osobne alebo vo forme poistenej zásielky.

10.6. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný,       vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť v lehote 14 pracovných dní od doručenia odstúpenia od           kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim písomnou formou e-mailom (poštou)..

10.7. Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu vrátane obvyklých prepravných nákladov. Náklady na vrátenie tovaru neznáša kupujúci iba v tom prípade, ak     tovar plne nezodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a zároveň bol vadný. Za tovar plne zodpovedajúci kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo podobnej               charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke predávajúceho.

10.8. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v tomto odseku Všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

11.    REKLAMAČNÉ A ZÁRUČNÉ PODMIENKY

11.1. Reklamovať je možné iba tovar zakúpený na internetových stránkach elektronického obchodu predávajúceho na stránke www.ateliermyru.sk, ktorý vykazuje nedostatky, ktoré zavinil            výrobca, dodávateľ alebo predávajúci a vzťahuje sa naň záruka.

11.2. Kupujúci je povinný dodaný tovar prezrieť a skontrolovať kvalitu a funkčnosť dodaného tovaru čo najskôr po jeho dodaní a prevzatí vrátane úplnosti dodávky. Pokiaľ tak neučiní, môže          uplatniť nároky z nedostatkov zistených pri tejto kontrole len keď preukáže, že tovar mal tieto nedostatky už v čase prevzatia tovaru.

11.3.  Ak tovar vykazuje nedostatky, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu na e-mailovej adrese predávajúceho [email protected], ktorý nájde aj v e-obchode predávajúceho v  položke   kontakty pod "pošlite nám správu" .

11.4. Reklamačné konanie na tovar, ktorý je objektívne možné doručiť predávajúcemu, začína dňom, kedy kupujúci splní nasledujúce podmienky:

  • doručenie reklamácie predávajúcemu a to e-mailom, prípadne poštou.
  • doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva. Reklamovaný tovar je nutné doručiť na vlastné náklady do sídla predávajúceho alebo na inú adresu, ktorú určí predávajúci a to poštou, prípadne po dohovore osobne.

11.5. Predávajúci vydá v deň začatia reklamačného konania kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie vo vhodnej forme určenej predávajúcim, kde je povinný uviesť nedostatky tovaru a deň          začatia reklamačného konania. Tento doklad slúži kupujúcemu ako doklad k opätovnému vyzdvihnutiu reklamovaného tovaru.

11.6.  Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na nedostatky, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola         kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

11.7. Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže    namiesto odstránenia chyby požadovať výmenu vecí, alebo ak sa chyba týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak s tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na          cenu  tovaru alebo závažnosť chyby.

11.8.  Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie     isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.        Ak  ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

11.9. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:

  • nezaslaním reklamačného formulára e-mailom, prípadne poštou
  • nezaslaním tovaru a kópie dokladu o kúpe
  • neoznámením zjavných nedostatkov pri prevzatí tovaru.
  • uplynutím záručnej doby tovaru.
  • mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim.
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu.
  • neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
  • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním
  • poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami.
  • neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci.
  • zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

11.10. Predávajúci vybaví reklamáciu v termíne do 30 dní od začatia reklamačného konania, o čom vydá kupujúcemu písomný doklad.

11.11.  Alternatívne riešenie sporov on-line (RSO)

     Vážení zákazníci, v súvislosti s nariadením Európskej komisie Vás chceme informovať o Vašich právach a nárokoch, ktoré si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-         line riešenia sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj nároky predajcu voči spotrebiteľovi          môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

12.   ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

12.1.Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky   alebo platnej legislatívy. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického         obchodu  predávajúceho.

12.2. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má výrobky a služby v držbe má kupujúci všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný výrobky a služby na    vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.

12.3. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom              obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.        284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.

13.4. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy a kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné           podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

         Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
         Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
         odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa